cluc24

duminică, 11 februarie 2018

Am fost și noi adolescenți...

Gogoșar închide laptopul și spune bucuroasă:
-          Plec să mă întâlnesc cu o prietenă din adolescență!
-          Unde mergeți?
-          La restaurant. Povestim și noi de-ale noastre. A fost cea mai frumoasă perioadă a vieții mele.
-          Cum așa? – insistă Pătrățel.
-          Atunci eram tot timpul plecată.
-          Chiar?
-          În fiecare vacanță mergeam în tabără și în concedii cu părinții. Școala era școală, iar vacanța era vacanță! Așa am ajuns să-mi cunosc propria țară, orașul și să mă descurc în orice situația. Călătoriile pe munte, lenevitul la soarele mării mi-au întărit capacitățile și abilitățile.
-          Și prietena ta din adolescență, ce rol a avut? – întreabă Maimuțel.
-          Era ca tine. Mergeam peste tot împreună, la picnicuri, la cinematograf. Voi cum ați fost în adolescență?
-          Eu eram cu plimbările. La sfârșitul clasei a opta am băut un pahar de șampanie și vreo două zile se tot învârteau lustrele din apartament, deși eram nemișcată în pat.
-          Haha! Și? – întreabă Gogonel.
-          De atunci nu mai beau nimic cu alcool! Tu?
-          A fost perioada când am început să beau bere.
-          Și?
-          Mai beau și acum... tot în cantități rezonabile!
-          Mă refeream la adolescență – susține Maimuțel.
-          Nimic special: prieteni, fotbal, învățătură... Dar tu Pătrățel? – deviază elegant Gogonel discuția.
-          Eu aveam abonament la bibliotecă și devoram cărțile. Mergeam duminica în excursii cu familia și o plimbam pe Maimuțel prin parcuri în timpul săptămânii
-          Ce frumos! Fratele mai mare!
-          Da... Superb – spune Pătrățel supărat. Aveam puțin timp să joc fotbal, chiar credeam că o să ajung să fiu femeie!
-          Haha!
-          Ai avut grijă mereu de sora ta – spune Gogoșar.
-          M-a și pierdut! – își trădează Maimuțel fratele.
-          Dar te-am găsit repede. Tot parcul te-a căutat și tu erai cu o pisică în copac!
-          Haha!
-          Apoi la un magazin de jucării, era un rond cu exponate și ea a dispărut.
-          Se mișca rondul? – întreabă Gogonel
-          Nu. Alerga Maimuțel în jurul ei și nu o prindeam. Noroc cu mama că am lăsat-o pe ea să alerge și eu m-am oprit într-un loc și am capturat-o pe Maimuțel când a ajuns în fața mea.
-          Cred că se învârtea de la șampanie....
-          Îmi plăcea să alerg, de aceea am fost și la atletism! – susține Maimuțel privind spre Gogonel. Păcat că nu știu să mă opresc uneori, să fiu prinsă de cine vreau....
-          Îmi aduc aminte de un meci de fotbal. Eram portar și mă agitam... Am salvat un gol, dar am rămas statuie... de noroi! – râde Pătrățel.
-          Orice am spune, adolescența a fost perioada cea mai fericită. Învățam, ne distram și culmea este, că aveam mereu timp pentru noi!

Cu acest articol am acceptat provocarea de a susține Urban Up!, un proiect inițiat de Asociația De-a Arhitectura, care le oferă elevilor de liceu o bună oportunitate de a-și cunoaște orașul. Proiectul a fost derulat în anul 2017 în cadrul programului „Împreună cu Lidl pentru un viitor mai bun”. Totodată, pot fi organizate ateliere și în 2018, fie în licee, în săptămâna Școala Altfel, fie ca activități ale Clubului De-A Arhitectura. Detalii găsiți pe http://www.de-a-arhitectura.ro.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu