cluc24

miercuri, 25 octombrie 2017

La doctor

Liniștea apăsătoare din jur este încă motiv stresant pentru doamna care așteaptă să intre în cabinetul medical. Ea privește insistentă ceasul de la mână, constientă că timpul trece mult mai repede decât se așteptase. Se învoise de la servici din cauza unor probleme medicale care o frământau de câteva zile. Ea credea că din cauza oboselii avea probleme de memorie, dar între timp apăruseră și alte simptome fizice. În sfârșit, pacienta anterioară părăsește cabinetul și doctorița o poftește, zâmbitoare, pe doamnă:
- Luați loc. Ce vă supără?
- De câteva zile am unele probleme legate de echilibru. Mă simt ca o împidicată.
- Simțiți o amorțeală a picioarelor?
- Da. Întâi am avut furnicături pe mâini.  Inițial am crezut că este de la răceală, că am avut gâtul inflamat. Am făcut analizele de sânge pe care mi-au fost sugerate prin telefon când m-am programat....Poftiți.
Doctorița studiază cu atenție documentele după care constată:
- Aveți anemie.
- Posibil... Care este cauza?
- Ce regim alimentar aveți?
- Eu sunt vegetariană. Dar cred că am probleme din cauza oboselii și a stresului de la servici. Am și o rudă bolnavă de Alzeihmer, alta de inimă, pe care le îngrijesc.
- Aveți lipsă de vitamine. Mai ales de vitamina B12. Probabil și rudele dvs. sunt tot vegetarieni.
- Da.
- Deficitul de vitamină B12 se manifestă și se dezvoltă lent, dar simptomele care deși apar treptat, se intensifică în timp. Cele două boli de care suferă sunt din cauze lipsei acestei vitamine, care s-a perpetuat în timp.
- Ce dietă îmi recomandați?
- Plantele nu conțin această vitamină. Ar trebui consumate lactate, ouă, carne slabă...
- Lactate și ouă mai consum câteodată, dar ritmul activității mele îmi influențează enorm programul de servire a meselor.
- O deficiență majoră de vitamina B12 se poate rezolva în două moduri: fie cu injecții săptămânale de vitamina B12 sau pastile zilnice. Deocamdată nu este cazul și de aceea vă recomand un suplimentar alimentar B12 Vital.


- O să mă ajute? Mă vindecă?
- Vitamina B12 nu este un leac care să vindece boli, ajută corpul să se mențină în limite normale. Dacă aveți și o alimentație corespunzătoare, totul va fi doar o amintire urâtă.
- Și suplimentul B12 Vital?
- Este produs de compania germană Worwag Pharma și din octombrie 2017, se găsește în mai multe lanțuri farmaceutice de la noi din țară. Asigură un supliment de vitamine necesare corpului.
- Am nevoie de rețetă?
- Nu. Ca rezultate ale utilizării acestor suplimente o să vedeți în curând o îmbunătățire a calității somnului datorită reducerii oboselii.
- Ce bine ar fi să scap de stările de neliniște care mă bântuie... – spune doamna, schițând primul ei zâmbet de când intrase în cabinetul medical.

Oricine poate fi în ambele roluri, în funcție de modul în care-și gestionează stilul de viață alimentar.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu