cluc24

marți, 26 septembrie 2017

Între trecut și prezent

Privesc în jur, temător, după ce ușa din sala de clasă se deschide cu putere. O văd pe doamna asistentă, intrând hotărâtă în clasă. Arunc o scurtă privire și alunec ușor sub bancă. Învățătoarea îi aliniază pe cei din clasă pentru a fi „prezentați” doamnei asistente.  După ce numără copiii, învățătoarea se uită sub bănci și mă vede. Îmi face semn să ies din ascunzătoare, fără a spune clasicele „pui pui ...te-am văzut”. După ce sunt „cules” de învățătoare, mă trezesc ajuns primul în fața asistentei. Îmi trece mâna pe cap și eu mă sperii că vrea să mă tragă de păr, dar nu este vorba de așa ceva. Ne verifică igiena și caută eventualii păduchi. Am scăpat... nu am probleme cu vizitatori  și nici nu ne dă înjecție!
Unul dintre colegi este descoperit cu micile creaturi la plimbare prin părul său creț. Se spune că acestea se transmit, migrează....
Ajung acasă și transmit informațiile celor din jur: bunicii, mamei, tatălui, surorii mai mari, la sora cea mică, la cățel și chiar și pisicii. Fiecare are propria reacție....
Seara sunt ascultat la lecții. Nu prea știu și mă trage de ciuf, sora mea, iar eu o mușc de mână și ea țipă. Vine bunica și ne amenință. Ea vede mâinile surorii retrase din părul meu, înroșindu-se. Intră în panică și mă ia în baie, să caute eventualii păduchi care ar fi mușcat mâna surorii mele.
Eu stau cuminte pe scaun și ea mă răvăsește în păr. Indiferent ce găsește, nevăzând prea bine, le pune în chiuvetă și le distruge cu apă. Sora mea mai mică vede ce se întâmplă, făcând la fel cu păpușa ei... caută în păr și distruge atacatorii în chiuvetă....

Mă trezesc speriat, din pat. Cred că eram în pat că mă ridic de pe podea, luminat de lampa aprinsă de soția mea:
-          Ce ai pățit.....?
-          Păduchi...
-          Ți-am spus să nu te uiți seara la videoclipuri și știri , pentru că visezi prostii.
-          Da?
-          Te-ai uitat la tratamentele pentru păduchi, că ți-a spus un coleg de servici că sunt probleme la școala fiului său.
-          Da... Și există tratament farmaceutic de la Paranix, atât pentru detecție, cât și pentru prevenție sau tratament cu spray și șampon.
-          Sunt tehnici moderne.


-          Da... Nu mai folosim leacuri băbești gen oțet, spirt, gaz, frunze... și tunsoare zero! Brrr... Ăsta era coșmarul copilăriei mele!

-          Bine... Dar  nu vrei să revii în pat?
-          Ba da – răspund, revenind în patul conjugal și verificând cu mâna propriul meu păr și aruncând priviri în coafura soției... Ce bine că tot răul este dor un vis!

-          Tot răul are și un bine.....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu