cluc24

sâmbătă, 24 iunie 2017

Psihologia atașamentului în cadrul relațiilor de cuplu

Noțiunile și ideile de sexting apar în viața de zi cu zi. Relațiile umane sunt influențate pe lângă educație și cultură, și de sexul persoanelor. Fiecare individ are propriile idei și gânduri referitoare la ceea ce există, la fel cum se manifestă datorită influențelor anumitor stimuli ce reacționează cu mediul înconjurător.
 Vorbind despre sexting și atașament, primul concept este în mod inevitabil legat de cupluri. Conform specialiștilor în sexologie  și nu numai, noţiunea de cuplu a apărut în Franţa, în perioada specifică secolului al XII-lea. Prin această noţiune se consemna uniunea dintre bărbat şi femeie, fondată pe consimţămantul partenerilor.
Dacă în secolele trecute, „cuplul” desemna exclusiv soţul şi soţia. În timpurile noastre, din categoria cuplurilor fac parte şi cuplurile premaritale, consensuale sau homosexuale.
În sens larg, cuplul reprezintă o combinație emoţională, biologică, socială şi culturală a unor persoane, între care există relaţii afective şi/sau sexuale şi un puternic interdeterminism mutual.
Cuplul îşi poate satisface multe nevoi de bază. Fiecare persoană are nevoie de interacţiuni fizice zilnic, însemnând familiaritate şi apropiere. Avem nevoie permanent de această interacţiune pentru a ne cunoaşte reciproc, dar mai ales pentru a clădi relaţii de durată cu oamenii care ne cunosc şi pentru care cuvintele au relevanţă.

Atașamentul este influențat categoric de diferențele de gen și de modul în care fiecare individ își gestionează simțurile, atitudinile și este deschis să relaționeze și să raționalizeze și după concepțiile celorlați, ale persoanelor din jur, cu care interacționează inevitabil în decursul vieții.
Conform unui celebru sexolog Bucuresti , problemele de natură relaţională pot să genereze distres, pot să ducă la scăderea stimei de sine și de asemenea pot să influenţeze performanţele personale, afectând în același timp și echilibrul interior al indivizilor. Relaţiile care se destramă pot fi influenţate de comportamentele şi emoţiile distructive, care sunt afişate în timpul conflictelor din cadrul relaţiilor. Acestea nu numai că influenţează în mod negativ relaţia prezentă, dar pot avea efecte negative şi asupra viitoarelor relaţii, datorită preferinţei individului pentru un anumit mod de abordare a situaţiilor care creează distres.
Analiza dezvoltării sociale a individului, poate contribui la înţelegerea şi apoi, eventual dacă este cazul,  la schimbarea - prin terapie şi/sau efort susţinut din partea individului – a modurilor problematice de interacţiune cu cei din jur, înainte ca acestea să se înrădăcineze adânc în personalitatea lui şi de a deveni automatisme inconştiente, fiind socotite reflexe specifice, poate chiar de auto-apărare.
Din perioada sfârşitului adolescenţei şi începutul perioadei adulte, relaţiile inter-umane sunt mai serioase, comparative cu perioada adolescenței, când toate sunt mai schimbătoare, din cauza tendinţei adolescenţilor de a încerca mai multe roluri și situații ale vieţii.  Din acest motiv, este necesară, introducerea unor cursuri de educație sexuală, care pe lângă explicațiile biologice, să ofere și răspunsuri psihologice.
Perioada adolescenţei are ca mod de manifestare dorinţa de a-şi găsi propria identitate,  este perioada când se pot observa şi semnala aspectele problematice legate de interacţiunea cu cei din jur şi se poate interveni pentru a se putea ajunge la relaţii securizante. În acest caz se dovedește mai mult decât necesar, importanța identificării propriului tip de ataşament şi a stilului personal de abordare a conflictului pentru ca indivizii să fie conştienţi de tendinţele lor cu privire la interacţiunile din cadrul unei relaţii şi nevoile caracteristice fiecărui tip de ataşament, care influenţează această abordare.  



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu