cluc24

sâmbătă, 25 martie 2017

La Nuremberg...

Tatăl își termină cina. Vrea să spele vasele dar, apare fiul său care preia operațiunea, după ce pune laptopul pe masă. Tatăl zâmbește, conștient că odrasla lui, are nevoie de ceva, probabil bani pentru pub. Așteaptă liniștit și gânditor.
-          Tată.
-          Da fiule.
-          Am o propunere.
-          Câți bani vrei?
-          Încă nu am calculat.
-          Dar ce vrei să-ți iei – se miră tatăl, pentru că era prima oară când nu i se solicita, în mod direct, suma de bani
-          Știi că aș vrea să fac studii...în străinătate.
-          Ți-am spus că învățământul este bun și aici. Acolo nu te vei adapta. Nici germana nu o înveți în mod constant, de engleză ce să mai zic – oftează bărbatul
-          Tocmai din aceste motive, am o propunere.
-          Te ascult, cu interes.
-          Aș vrea să merg în Germania, la Nuremberg, cu Edu Tabere.
-          Adică – întreabă uimit tatăl?
-          Am găsit o școală... pe platformă cu un program de studiu, recreativ și academic. Acolo se fac 20 de ore de limba germană și o pot exersa, la ei acasă.
-          Mai explică – spune tatăl, atras de idee.
-          Voi sta la o familie stabilită de cei care se ocupă de tabără. Școala unde voi merge are cinci săli de clasă, grădină, bufet, automate de răcoritoare. Am 17 ani și acum voi vedea ce înseamnă să-ți faci studiile în afara țării, departe de casă.
-          Unde va fi ?
-          În Nuremberg, O sa am abonament pentru transportul în comun. Am văzut pe hartă că stația este aproape. O să facem excursii și vizite... O vacanță educativă! Abia aștept!
-          Interesant.
-          Îmi place istoria și abia astept să văd castelul Kaiserburg, sediul lui Hitler și al nazistilor în al Doilea Război Mondial.
-          Ești aproape de orașul Rotenburg, unde am fost eu în delegație cu mult timp în urmă.
-          Deci, se poate tată?
-          Câți bani trebuie? Dar te descurci singur? Mama știe?
-          Mă descurc tată. Am vorbit și cu mama. Ne uităm pe platformă la Nuremberg și facem clic aici , găsind toate informațiile.
Cei doi se concentrează asupra datelor oferite pe internet, unul încrezător, celălalt satisfăcut.

-          Este o idee bună cu aceste tabere educative – concluzionează tatăl, acaparat de idee.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu