cluc24

joi, 12 ianuarie 2017

Soluţii de încălzire



Sunetul tastelor de la calculatoare se aude din ce în ce mai rar. După câteva secunde se face liniște. Deodată se aude un oftat.
- Ce ai pățit Vasile!
- M-am uitat pe factura de gaz și m-am speriat. Am de plătit enorm! Centrala funcționează doar când suntem acasă și tot avem consum mare.
- Normal. Când nu ești acasă, se face frig, iar când revii, trebuie ca centrala să încălzească mai mult, pentru a ajunge la temperatura setată de tine.
- Da... Nu fac deloc economie....
- Eu am centrală electrică și tot mă plâng.
- Cum așa?
- Plătesc curent mult. Este mai ieftin decât gazul, dar este totuşi o cheltuială…
Liniștea se așterne în birou. Între timp, pe ușă își face apariția colega lor. Vasile o întreabă:
- Tu încălzești cu lemne, nu?
- Da.
- Ai cheltuieli mai mici decât aveai înainte cu gazul?
- Nu prea. Lemnele costă. Când eu plăteam o grămadă de bani în toamnă pe lemne, pe transport, voi râdeați... acum ar trebui să râd eu, nu?
- Ei nu...
- Cine-și face iarna car și vara sanie este gospodar, dar tot cheltuie...
- Cine cheltuie? – întreabă noua colegă de birou care revine din pauza de masă.
- Toți. Cu gazul, curentul...încălzirea..
- A..da... Așa era și la mine până anul trecut. Acum am scăpat de griji – spune fericită.
- Cum așa, Mirabela?
- Soțul meu a trecut la încălzire cu panouri radiante cu infraroșu .
- Adică pe acoperiș?
- Nu. Sunt panouri de diferite dimensiuni și consumuri. Merg cu energie elctrică dar nu încălzesc casa ..
- Nu înțeleg! – exclamă colega Mirabelei.
- Nici eu... – spune Vasile privind spre colegul său care era mirat, ca și el
- Pur și simplu încălzește obiectele...
- În concluzie, ai cald?
- Da.
- Costuri?
- Mult mai mici decât înainte, cele cu gaz....
- Cine se ocupă de vânzările panourilor?
- O să-ți dau o adresă de firmă și un site de unde să afli informații utile.
- Da..Da...
Vasilică ia repede o hârtie și un creion pentru a nota cele spuse de Mirabela, imitat de ceilalți colegi ai săi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu