cluc24

luni, 21 martie 2016

Păstrează banii!



Un tânăr stătea pe bancă gânditor. Un alt tinerel, se apropie de acesta, privindu-l intens. După câteva secunde, cel de pe bancă îl remarcă şi se ridică bucuros, salutându-l:
- Salut, Andrei!
- Salut Mircea! Mai să nu te recunosc! Cel mai vesel coleg de liceu, acum e un bătrânel gânditor! Ce faci?
- Aştept pe Lili, soţioara mea! Trebuie să vină de la servici.
- Dar mereu te lăudai că mergi cu maşina după ea!
- Da...alte vremuri... de unde bani de benzină?
- Păi, lucrezi pe...nasturi!
- Nu... Dar banii se duc.... Abia mai mişc maşina... doar atât cât să nu se strice!
- Dar ce-ai păţit?
- Ne-am luat locuinţa mult visată!
- Bravo!
- Am rată, apoi cheltuielile... mă usucă de bani!
- Cum aşa?
- La fiecare salariu, fac listă cu bugetul... aia pentru aia, aialaltă pentru aia... mi-am făcut fişier pe calculator, dar mereu sunt pe minus!
- Ai rată mare!
- Nu rata e problema, întreţinerea. Parcă am fi o clasă de elevi!
Andrei priveşte îndelung la Mircea:
- Cheltuieli cu amenajare locuinţei...
- Nici nu am apucat. Abia am reuşit să-mi pun la punct instalaţia electrică. Când m-am mutat, apăsam butonul de la bucătărie şi se aprindea lumina în baie, în loc de lumina din living, se aprindea lumina de pe balcon...
- Chiar?
- Da... Acum s-a rezolvat. Era legat şi altcineva la contorul meu, dar am depistat şi totul este ok. Dar tot este mare factura!
- Ce maşină de spălat ai?
- De la părinţi... Consumă mult.
- Cumpără una nouă, plăteşti ceva, dar se amortizează în timp scurt, iei una cu clasa energetică A!
- Rentează?
- Da, eu aşa am. Pui becuri cu led....
- Ca cele de la televizor? Nu luminează slab?
- Nu... sunt perfecte şi consumă puţin.
- Atunci schimb şi maşina de spălat, cea veche... Dar am şi calculator cu monitor cât masa!
- Iei laptop sau schimbi doar monitorul....
- Investiţii! Dar căldura, iarna, mă omoară!
- Pune izolaţie termică. Te costă vara, dar iarna e lux!
- Merită?
- Da. Când mi-am luat locuinţa, aveam nevoie de certificat energetic  de la proprietar, iar când am văzut ce facilităţi şi avantaje am, crezusem că sunt fabulaţii, dar cu timpul s-a dovedit că este real!
Mircea priveşte spre Andrei, crezând că râde de necazul său. Acesta era serios.
- Dacă fac un audit energetic  , mi se oferă soluţii viabile?
- Categoric.
- Mda... Nişte becuri economice.... electronice ....hm.... Uite că vine Lili!
- Te las. Gândeşte-te....

După câteva săptămâni, Andrei se opreşte cu maşina la semafor. Aude un claxon şi se enervează că nu scapă de şoferii nervoşi. Priveşte spre semafor. Este tot roşu. Se uită la şoferul recalcitrant şi-l vede pe Mircea, care parcase lângă el, pe banda alăturată:
- Salut!
- Salut!
- Merg după Lili, la servici. Ca în fiecare zi......


Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2016!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu