cluc24

joi, 2 aprilie 2015

Un început…



Mereu mă întrebam cum ar fi să lucrez la o firmă mică! Lucrând într-o corporație,  unii se pierd în anonimat, alții prestează anumite servicii pe care le fac și alții, fără a știi unii de alții, poate doar din cauză că sunt în departamente diferite… Alții, pentru a suplini necesarul pentru a atinge obiectivele, de atins, muncesc din greu, mult prea mult.
Într-o asemenea corporaţie, firmă importantă, aveam ocazia să iau contact cu diverse departamente, oameni, firme externe…. Însă, este dificil să lucrezi cu oameni, mai ales cu unii dintre ei.

După un timp, am ajuns să lucrez la o firmă mijlocie unde agitația era la ea acasă! Fiecare angajat, încerca să-și demonstreze valoarea prin ….voce!
Mă simțeam ca un extraterestru, aflat la prima vizită pe Pământ. Trebuia să completez mai multe formulare pentru a le împărți în departamente … deși nu era ceea ce trebuia să fac în realitate.  Printre aceste documente, se aflau și unele facturi, făcute, aproape manual, în word….
Parcă eram în epoca de piatră a calculatorului…dar tot era mai bine decât în era patriarhală!

După ce am părăsit această firmă, am ajuns la una mică…mică… că abia se mai vedea! Acolo trebuia să mă ocup de toate: comenzi, oferte, lucrări, facturi. Fiind mult de lucru, ajungeam mereu seara acasă, obosit, enervat.
Cel mai cumplit lucru, a fost până mi-am stabilit anumite formate standard pentru documente. Din cauza grabei, uitam multe asemenea documente să le salvez, pierzând informații, ce necesitau timp pentru refacerea lor…Cel mai groaznic era factura în excel, care nesalvată, dacă se pierdea, firma putea avea probleme cu fiscul…
Nimic din toate acestea, nu le puteam realiza împreună cu alt coleg, pentru a nu ne încurca mai mult… Uneori, preferam să mai lucrez și acasă pentru a fi mai mult timp cu familia, dar atunci trebuia să am grijă cu centralizarea datelor….

După îndelungate insistențe, am convins patronul să facă o investiție într-un programde facturare online . Din acel moment, parcă a venit Raiul pe Pământ!
Acest program, obținut de la Contazen , a oferit siguranța şi eficiența acestor tranzacții, precum și mobilitate. Se putea lucra în echipă, fără a exista  probleme , având la dispoziție toate instrumentele necesare unei bune organizări. Astfel a apărut adevărata şi reala muncă în echipă.



La un moment dat, eu fiind bolnav, iar patronul în concediu, am putut coordona lucrările și de realizat facturile de acasă. Alți colegi, aveau la rândul lor, acces, parțial, personalizat, la anumite meniuri și operațiuni ale programului.
O dată fiind acuzat de o greșeală pe care nu am făcut-o, datorită istoricului acțiunilor pe care-l oferă programul, mi-am demonstrat nevinovația şi dreptatea. 
Patronul, între timp, a început să se laude cu programul de contabilitate, felicitându-se, în public, de ideea de a-l achiziţiona...

Când am părăsit această companie, pentru a reveni în rândurile unei corporații importante, printre lucrurile pe care regretam, le pierdeam se aflau  : cafeaua de dimineață, prietenia unor colegi , precum și acest program de facturare... 

Revenind acolo, de unde am plecat, am constatat că viața își oferă mai multe oportunități, de care trebuie să beneficiezi. În fiecare clipă , înveți câte ceva.

Orice sfârșit de etapă, de ciclu, în orice, are mereu câte un început.
Nu orice început însă, are și un sfârșit....

4 comentarii:

  1. Unii invata din experienta proprie, altii din experientele altora !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este. Important este sa vrei sa inveti si sa te dezvolti in orice domaniu si moment al vietii.

      Ștergere
  2. Da...eu lucrez mult cu facturi! Ca calvar ar fi realizarea lor in excel! La word, nici nu ma gandesc!

    RăspundețiȘtergere